Mindfulness Training (MBSR) - Individueel

De individuele mindfulness training duurt 8 weken en leert je anders omgaan met stress. Je gaat meer genieten, minder piekeren en je kunt er een burn-out mee voorkomen.

Annes Ademruimte

Voor sommige mensen is het prettiger om de mindfulness training individueel te doen. Misschien kost het je teveel energie om de training te volgen met andere mensen samen in een groep, misschien voel je je je geremd om je te uiten of misschien schikt de timing van de groepstraining gewoonweg niet. Welke reden je ook hebt, je kunt mindfulness net zo goed individueel leren als in een groep.

Inhoud Training

We doorlopen tijdens de individuele training hetzelfde programma en doen dezelfde oefeningen als tijdens de groepstraining. De training bestaat uit 8 bijeenkomsten van ca. 1,5 uur bij Annes Ademruimte of bij jou thuis. Het verschil is dat de sessies 1,5 uur duren in plaats van ruim 2 uur bij de groepstraining. Voor de oefendag sluit je aan bij de oefendag van de groepstraining.

Ook met de individuele mindfulness training leg je een stevige basis om mindfulness te integreren in jouw dagelijks leven. Daarmee heb je alle tools in handen om met mindfulness de kwaliteit van je leven te vergroten door bewuster in het leven te staan.

Wil je meer weten over mindfulness? Kijk dan bij mindfulness, bij de groepstraining of bij de meest gestelde vragen. Heb je nog steeds vragen? Neem dat gerust contact met me op.

Voor wie?

“Ik heb nog nooit iemand ontmoet die niet gebaat zou zijn bij meer mindfulness in zijn leven,” zegt Jon Kabat-Zinn, de ontwikkelaar van de 8-weekse mindfulness training.

Een mindfulness training is geschikt voor iedereen die wil leren omgaan met stress of een burn-out wil voorkomen.  Voor iedereen die wil investeren in de kwaliteit van hun leven. Of je nou nog in de schoolbanken zit, er net uit bent of al jaren aan het werk bent.

Twijfel je of mindfulness voor jou (op dit moment) een goed idee is? Neem gerust contact met me op om dit samen te onderzoeken.

Kosten

Prijs: € 495,- incl. cursusmateriaal en BTW, excl. eventuele reis- en parkeerkosten.

Ik ben een categorie 1 gecertificeerde mindfulness trainer en aangesloten bij de Vereniging Mindfulness Based trainers in Nederland en Vlaanderen (VMBN) en daarmee voldoe ik aan de eisen voor vergoeding door de ziektekostenverzekering.

Vereniging Mindfulness Based Trainers Nederland en Vlaanderen

Er zijn nog meer opties om je training vergoed te krijgen. Check hier alle mogelijkheden.

De belangrijkste resultaten van de mindfulness training:

  • Je kunt beter omgaan met lastige situaties
  • Je geniet bewuster en intenser
  • Je hebt meer energie tot je beschikking
  • Je piekert minder en denkt positiever
  • Je wordt milder naar jezelf en naar anderen

Voordelen van een individuele training:

  • Er is meer aandacht voor jouw specifieke situatie en ervaringen. Er is ruimte en tijd om in te gaan op de uitdagingen waar jij tegenaan loopt.
  • Je kunt op elk gewenst moment beginnen.
  • We kunnen de sessies inplannen aan de hand van jouw agenda, ze hoeven dus niet elke week op dezelfde dag en tijdstip te zijn. Ook kan er meer ruimte tussen de sessies zitten (bijv. eens in de twee weken).
  • Als de ruimte er zich toe leent, kan de training ook bij jou thuis plaatsvinden.

Gezien de huidige omstandigheden (COVID-19), bied ik de training tot nader order online aan. Hiervoor maak ik gebruik van Zoom. Je hebt hier niets extra’s voor nodig. Als je je aanmeldt, krijg je van mij een link die je toegang geeft tot de bijeenkomsten.

Overwegingen hierbij zijn:

  • kan ik de training thuis ongestoord volgen?
  • heb ik voldoende ruimte voor alle meditatievormen?
    • Sessie 1 & 2: een liggende meditatie (je kunt op je bed of op een matje liggen, een dekentje is fijn)
    • Sessie 3 & 4: yoga-oefeningen (een matje is fijn, maar niet noodzakelijk)
    • Sessie 5 – 8: een zitmeditatie (een meditatiekussen is fijn, maar niet noodzakelijk, kan ook op een rechte stoel)

Heb je nog vragen, kijk dan bij mindfulness of de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met mij op.

Nicole (2019): “Dank je Anne! Na de MBSR-cursus voel ik me toegerust om de mindfulness-instrumenten en -vaardigheden in mijn dagelijkse leven te gaan gebruiken. De cursus was een ideale balans van praktische lessen, theoretische context en inspelen op mijn persoonlijke behoeften”.